Dragon – Kompletní návod

Vytvořil jsem pro vás návod na program Dragon a Dragon SP (součástí Dragon), doufám že vám pomůže a předem se omlouvám za případné chyby.
Tedy začneme tím co to Dragon a Dragon SP vlastně je. Dragon je utilita pro tvorbu vlastní Ultima Online mapy. Pracuje pod OS Windows.
Jeho základní charakteristika je to, že mapu (map0.mul) generuje z *.bmb obrázku, který si nakreslíte podle šablony barev, která je součástí programu.
Dragon SP (Dragon Static Patch) je utilita, která vám zmrazí dynamické itemy generované Dragonem do souborů statics0.mul a staidx0.mul.

Co budeme pro práci potřebovat:
Nainstalovanou Ultimu Online, vlastní UO emulátor (na odzkoušení správnosti
mapy), program Dragon, program Malování (nebo nějaký jiný program pro úpravu
*.bmp obrázků)

Tedy začneme.

1) Zapneme grafický editor a vytvoříme si čisté bílé plátno o velikosti 6144x4096 pixelů základní velikost
UO mapy). Takto vytvořený *.bmp soubor má okolo 25 Mb.
2) Otevřeme si paletu barev
(colortable_eng.bmp) která je v programu Dragon (viz. obrázek).

dragon 1
 

Důležité vysvětlení k
obrázku:

Čísla levelu typu
0,2,5,10 znamenají ve hře výšku mapy (podlahy), tkz. "Z" souřadnici. Znamená to
že když Dragonem uděláte podlahu level 20, ve hře bude stát postava na
souřadnici x,y,20. Další důležitou věcí je to, že 1 pixel=1 UO políčko, tzn. že
základní velikost mapy je 6144x4096 hracích políček. Jak jste asi z obrázku
pochopili, určené barvy znamenají povrch mapy (grass, forest, atd.).


3) Nyní se tedy pustíme
do tvorby samotné mapy.

Důležitou věcí je to, že
různé druhy povrchu, musí být od sebe vzdáleny minimálně 2 pixely, jinak
je Dragon špatně vygeneruje.

dragon 2
 

Tedy na našem
obrázku:

Water (voda) ve výšce -5

Grass (tráva) ve výšce 0

Forest (les) ve výšce 10

Rock (skála) ve výšce 70

Bílé pozadí obrázku je
ve hře "černota" (black) ve výšce 0


Jak vidíte, dával jsem
pozor, aby byl les od vody vzdálen 2 pixely, aby nedošlo ke špatnému přechodu.

Mapu jsem pojmenoval
"test.bmp".


4) Spustíme program
Dragon a vytvoříme mapu.

Po spuštění se vám
objeví hláška Attention, tak se nebojte, jde jenom o uvítací obrazovku a po
vypršení "timeru", který trvá cca 15 sekund klikneme na "OK" a už se nám objeví
hlavní menu Dragona.

dragon 3
 

Vysvětlíme si jednotlivá
menu.

Input:

BMP File...zde zadáte
cestu k vašemu *.bmp souboru, který jste si vytvořili, v našem případě "test.bmp"

Fix File...soubor na
drobné úpravy v mapě (nejsem si jist)

Output:

MAP File...zde zadáte
cestu kam vám Dragon vytvoří map0.mul soubor


Tlačítko "Config" v
pravo dole:

dragon 4
 

Myslím, že nepotřebuje
vysvětlení, snad jen Format 768x512 znamená velikost mapy 6144x4096 (čísla jsou
dělena osmi...nevím proč)


Zmáčkneme tlačítko
"Start" a Dragon nám začíná generovat mapu.

dragon 5
 

Parsing translation-table
znamená to, že Dragon hledá na mapě přechody (u nás Black to Dun, atd.), podle
kterých si pak vytváří scripty na umis»ování dynamických itemů.


Počkáme až doběhnou
všechny scripty a objeví se nám tato hláška:

dragon 6
 

Saving map... OK znamená
že vám Dragon úspěšně uložil mapu do map0.mul souboru.

Total changes: 5821
znamená změny mapy (políčka vody, trávy, atd.)

To freeze items run
DragonSP.exe! znamená že musíte nyní spustit program DragonSP.exe, aby vám
zmrazil dynamické itemy mapy, které vám Dragon vytvořil (podlaží vody, trávy,
lesa, atd.).


5) Ukončíme aplikaci
Dragon a spustíme DragonSP.exe

dragon 7
 

Opět si vysvětlíme
jednotlivá menu:

Files:

Staidx0...zadáte cestu
kam chcete vytvořit soubor staidx0.mul

Statics0.mul...zadáte
cestu kam chcete vytvořit soubor statics0.mul


Levé menu obsahuje
scripty itemů, které si můžete na mapu umístit (stromy, kameny, atd.). Jak
vidíte, každý povrch má svůj speciální script s itemy. Vyberme tedy "All"
(všechny), kromě grass (trávy), protože na trávě nechci mít žádné itemy, ani
kameny, ani stromy, atd.

Start...

Opět proběhnou scipty a
program se vás zeptá, jestli chcete z mapy smazat dosavadní statické itemy,
žádné nemáme, takže dáme "ANO". Pokud by jste dali "NE" program
zanechá na mapě staré statické itemy (stromy, kameny, atd.), které předtím
generoval. Takže pokud by jste vytvářeli mapu a vždy dával volbu "NE" asi by
jste se za chvíli na mapě nehnuli, protože by jste měli všude samé itemy.
Tedy vždy zadávat volbu "ANO".

Po projetí všech scriptů
se proces dokončí a vysvětlíme si co nám program vypisuje:

Clean statics....
OK...program smazal staré statické itemy

Start freezing... OK...a
freeznul (zmrazil) nám do mapy nové statické itemy.


6) Nakopírujeme
vytvořené soubory do adresáře kde máme nainstalovanou naší UO a odkud je
emulátor (v mém případě) načítá, spustíme emulátor a podíváme se, jak naše práce
vypadá ve hře.

dragon 9
 

Jak vidíte na malé mapě,
ostrov je takový, jaký jsem ho nakreslil. Tráva neobsahuje žádné itemy, protože
jsem odškrtl script "grass.scp" v programu DragonSP (viz. obrázek výše).

dragon 10
 


Les je ve výšce 10,
přesně jak jsem si ho nakreslil a obsahuje statické itemy, které mi vygeneroval
DragonSP. Skála také sedí perfektně.

dragon 11
 


Přechod voda (výška -5),
tráva (0) a les 10, přechod sedí perfektně. Přechod mezi trávou a lesem je od
sebe 2 políčka jak jsem říkal, tedy je bez chyb.

dragon 12
 
dragon 13
 

Přechody voda-břehy jsou
také v pořádku.


7)Pár užitečných rad na závěr.

dragon 14
 
dragon 15
 


Když kreslíte vodu (i jiné povrchy), NIKDY nedělejte takovéto přechody, ve hře by jste pak měli nehezkou chybu v mapě.


Takto je správný přechod, vždy je lepší po jednom pixelu.


Takže, to je vše, doufám že vám návod pomohl a přeji hodně štěstí pří tvorbě vašich vlastnich UO map.


Autor: Marty

Kontakt: ICQ 157745139

Návod vytvořen:
8.10.2003
Marty

Poslal: lynx - Úterý, 20 červenec, 2004 - 00:50 CET

Komentáře:

Cvrckin
26.10.05, 22:18 No, nevím jak vám, ale mě to nefunguje, když sjem tam dal prázdnou mapu, tak mi zo vyplivlo travnatej povrch a na každým políčku jakoby kousek šutru, nevím co stím :-(
Cvrckin
26.10.05, 23:01 Tak už se mě to povedlo zprovoznit, bylo to tím, že tady nemáte napsaný, že se to musí ukládat ve formátu 256 barev :-)
majklik
07.11.05, 14:10 hmmm.. mě to nechává na mapě staticy který tam nechci.. a ručně to mazat.. uaaa...:/ nevite co s tim?
Cvrckin
28.11.05, 21:27 No záleží jaký, pokud myslíš přírodu, tak je to tím jak spouštíš DragonSP.exe tak tam si nastav co tam chceš a co ne, jinak netuším očem mluvíš.
Nevite někdo jak dělat vchody do dolů?? mam stim problemy a nevim jak dal