Postavy trpaslíků

Jistě si každý z vás pamatuje na Narju. Tento člobrda posunul UO zas trochu dál co se grafické úrovně týče a to na poli Animací. Do jeho příchodu když jste mluvili o novém itemu do UO tak jste tím měli na mysli v podstate jen jiný obrázek v okně postavy.
Narja se k tomu postavil úplně jinak a udělal pro UO novou sadu štítů. Jeden dokonce i primo pro potreby Morie. V podstatě to byl on kdo mi dal do žil sílu udělat vlasní animaci "Gondorštítu". Před nedávnem jsem zjistil, že nejen já, ale i pár jiných duší v sobe našlo sílu bojovat s více než tisícem obrázků.

Jednoho dne se na mne Narja obrátil s myšlenkou že by chtěl pro UO udělat char Trpaslíka. Snažili jsme se přijít na to, jak obejít Clienta ale nic z toho se Narjovi nelibilo. Chtěl rovnocenou postavu bez jakýchkoliv omezeni enginu. No a co čert nechtěl v podstatě k vyreseni problemu dopomohl Tartaros a Narjovi se pak otevřely konečně možnosti jak do UO trpasíiky dodat. Boužel je tento projekt v tuto chvíli zase o kus dál v nedohlednu.

Narja se mi svěřil že na to už skoro rok nesáhl a věnuje se jiným koníčkům. Jediné co nás může alspoň trochu uspokojit je jeho věta.

"Koketuju s myslenkou, že se k tomu vrátím, ale nic neslibuju"

Co dodat ?
Teď už můžeme jen smutně doufat. :o)


http://uo-forever.webz.cz/cze/index.htm

Poslal: Vypravejda - Pondělí, 27 březen, 2006 - 19:08 CET
 

Komentáře:

Pedro
27.03.06, 20:23 Narja v tomto ohledu odvedl 100x lepší práci než samotní tvůrci datadisků pro UO, všechna čest. Jinak škoda, že ty patlalové z EA nezveřejní nástroje. Nové a nové animace by dost to oživili Ultimu.

27.03.06, 20:34 Hmm škoda na ty trpaslíky jsem se docela hoodně těšil a byl zvědavej :)
RadstaR
27.03.06, 20:42 Ani se narjovi nedivim, ze to nedotahnul do konce, takze me to ani nestve jako u jinych projektu. Blby je, ze jsem mu nabizel pomoc, ale ... nejak bez odezvy :(
lynx
28.03.06, 06:14 Ja vim co k tomu dodat: co druhe slovo nejaka chyba co ctvrta chyba hrubka jak krava. Ta informacni hodnota tam byla i predtim ovsem musel jsem s tim neco udelat. Puvodne jsem totiz myslel ze to tak necham ale kdyz Narja s Vypravecem myslely ... ty nase devcata... tak jsem to nevydrzel :-D
lynx
28.03.06, 06:20 ..a jeste ted si nejsem jisty jestli jsem neco nezapomel opravit a jestli je to slohove uplne v poradku, to s tim certem me zaujalo :-D
Grim
28.03.06, 11:26 2Pedro: uplne on udela 3 animace a ni jich udelaji stovky, ale on udelal lepsi praci... sice je pekny ze kvalita je lepsi nez kvantita ale predstavte si ultimu s 3 itemama...
Deacon_Frost
28.03.06, 11:49 2Grim: nic proti, ale zkus si to sam kompletne vymodelovat a jeste k tomu naanimovat, plus vlastne treba jeste k tomu dodat itemy tak aby sedeli jak maj ;-)
Vypravejda
28.03.06, 12:03 Grime on mluvil o datadiskach :o) nevim jestli sis to prohlizel ale EA vubec nevadilo ze jejich prerenderovane objekty obsahuji mista kde maj natolik tmavou barvu stinu ze to UO vezme jako transparentni.. :o)

Což uznej sám je prostě výsměch. K něktérému z datadisků přibyly i ozdobné varianty zdí z puvodni UO a co myslíš ? Šokovalo mne to ale ty stěny jsou o 2 pixely šouple nahoru a i kdyby ses zbláznil tak je nezapasuješ do stavby. Můsíš si prostě danej Art vlastoručně opravit.


Arim_emGor
28.03.06, 12:55 narja nevytvoril nic z toho co ma na webu, vsechno je to prace jednoho anglickeho 3d grafika
Pedro
28.03.06, 13:42 Jj přesně jak píše Vypravějda. Na všechno mají nástroje, takže by jim netrvalo udělat jeden item za měsíc ale 1 item za nějaký dva tři dny. Je to jen o jejich neschopnosti, oni nedělají ani nové modely jen to převádějí z UO2. A co na tom, že ty modely jsou starý 5 let a vypadaj dneska úplně příšerně hranatě s fujtajxl texturou :) Stějně špatně je na tom většina artů, kde kromě toho že to vypadá hodně pochybně tak nedodržují velikosti a neplatí to jen u zdí.
Vypravejda
28.03.06, 14:12 Arime mas pravdu a souhlasim s tebou :o)
Grim
28.03.06, 14:21 2deacon_frost: rikal sem snad ze to chcu delat nebo co? fakt takovahle debilni pripominka je naprosto o nicem...

2vypravejda: no pokud vim renesance, second age, jsou taky datadisky... a jelikoz je v novych aji 3d grafika, tak fakt nechapu jak nekdo muze rict ze nekdo kdo udela 3 modely odvedl lepsi praci nez nekdo kdo to kompletne predela do 3d a jeste prida spoustu dalsich modelu...
lynx
28.03.06, 14:22 Arime ja sem taky paranoidni ale ze by az tolik? :-D
Grim
28.03.06, 14:26 gump toho cernyho stitu sem videl uz predtim nez to udelal narja, animace nejspis asi on delal a tak, ale ten gump nevim nevim, mozna se tim jen inspiroval a me to pripadlo podobny ale mozna taky ne...
RadstaR
28.03.06, 14:27 Pedro > S tema texturama to obcas neni tak hrozny.
Arim > Hmmmm opet dalsi tvrzeni bez dukazu.
Pedro
28.03.06, 14:50 2grim tady nejde o množství ale o kvalitu, co podle tebe brání vývojářům aby šli ve šlépějích původní grafiky a nebo pracovali s modelama o >100 polygonech
Grim
28.03.06, 15:25 no jiste jako kdybych to tedka nepsal pedro co? kdybys aspon umel cist, tohle fakt nema cenu
Goloka
28.03.06, 16:00 Nechápu tak docela cíl příspěvku.

Autor píše že Narja posunul zase UO dál na poli animací a zmiňuje se o animacích trpaslíků.

Sám jsem do našich animací přidával novou animaci orka, ale to byla jen high detail creature. I tak to byla hromada obrázků které jsem musel udělat. Narja odvedl dobrou práci na štítech a má moje uznání za to že se o to podělil (spekulace o tom jestli to dělal opravdu on nebo ne nechám stranou)

Ale co je to za posun když píšeš o tom že se zabívá animacema trpaslíků pro hráčské postavy, když nakonec napíšeš že to Narja vzdal?
Něco takového je bez náležitých nástrojů totálně úmorná práce. Sám sem si s vkládánim obrázků orka přes uo anim vytrpěl svoje (jako by nestačila práce s jejich vytvářením).

Hoši z EA by se měli praštit přes prsty a uvolnit ty nástroje protože jsou evidentně neschopní i s takovýma nástrojema udělat itemy bezchybně. Příklad : pěkná brbarská brána ze tří dílů , ale když se složí jeden je posunutý takže nikdy nesedne, a takových itemů není málo. Každý si to opravujeme jak na to narazíme a chcem to , šak to znáte sami.

Pokud Narja něco má a už neuvažuje o tom to dorazit nebo se mu při tom objemu podlamujou kolena když si představí že je na to sám (což je vcelku pochopitelný),
ať dá k dispozici co má a pokusíme se to dorazit společně.
Vypravejda
28.03.06, 18:02 Cilem příspěvku bylo inforovat o osubce s UO spjatou + i dat info nekterym Gmkam kteri se cas od casu ptaj na stav trpasliku prave mne. :o)
Tak sem to proste tak nejak sesmoulil do jednoho clanku :o)
Darken_
29.03.06, 08:21 Arim --> tohle si nech na koledu, až dokážeš že něco umíš možná budou tvá obvinění brána trochu vážně, teď akorát ukazuješ svou blbost.
Arim_emGor
29.03.06, 10:40 omg joke dementiku :-) kazdej to pochopil :)
Narja
29.03.06, 11:58 Cau lidi. Tak abyste si nemysleli, ze jsem skrob a ze mi nic nestoji za komentar, tak neco na dovysvetlenou:
>>all
Prace na trpaslicich nebyla nad moje sily, ale prace na trpaslicich pri hrani Warcraftu ano. Je to dobre rozmyslena prace, ktera za prispeni nekolika dobrych lidi, ktere tady i vidim psat, JE udelatelna a nejspis i udelatelna solo. Od okamziku, kdy clovek prijde na cestu, jak na to, je to jen otazka trpelivosti. Nastroje jsou bezne dostupne na webu a pomoci nich se da udelat cokoliv.
>>Grim
Moje stranky jsou na http://uo-forever.webz.cz. Na nich muzes videt kolik veci jsem udelal. Vez, ze cilem nebylo zplodit datadisk, ale udelat si radost.
>>Grim
Ano, ten gump cerneho stitu neni muj a kdyz si prectes, co je u nej napsano, budes vedet, ze jsem k nemu dodelal animace
>>Arim_emGor
Hehe, tenhle vtip se nepovedl, kamo
>>Goloka
Ja ty trpasliky nevzdal a kolena se mi nepodlamuji :D
Vim, ceho se da dosahnout a jak, jen jsem se k nim ted chvili nedostal :)
ganimoth
29.03.06, 15:41 Koukam, ze Arim jeste stale trpi sklonem vsechny obvinovat z kradeni :)
Mandos
29.03.06, 22:11 Arim: jo tohle sem kupodivu pochopil i ja a moc dobre sem se bavil :) Mas 10 bodu :)

Narja: Nemas na to, si slaboch /*tajne doufa, ze ho nastve a dodela to/* ;)

Arim_emGor
30.03.06, 07:59 :-) no narjo, dotaz na ty pajzly je potreba skill v 3d maxu a modelovani 3d postav, mam pravdu?:)
Goloka
30.03.06, 09:42 OK Narjo

Můžeš aspoň prozradit jakým způsobem hodláš sladit animace trpaslíka s animacema itemů?

Všechny itemy jsou animované na postavu člověka a na jeho rozpětí rukou.
Máš v úmyslu přeanimovat i všechny itemy v uo nebo jen určitou základní část?
Pedro
30.03.06, 12:54 až to uděláš tak to můžeš prodat do EA :)
Narja
30.03.06, 14:10 Krome vytvoreni nove postavy je samozrejme nutne pridat i animace vsech starych itemu predelane na novou postavu. Vsechno nemuze byt predelano, to je silenstvi. Proto vznikl seznam veci, ktere by mohly byt predelany. K tomu seznamu se dostanete ze stranek Dwarvenlandu. Zanedbava ruzne drobnosti jako nausnice a tak, ale vsechny dulezite zbrane/armory... by to melo obsahovat (i napriklad fousy a vlasy). V okamziku, kdy mam novou postavu ve 3D, neni nijak graficky nerealizovatelne predelat i itemy, je to jen malo prace vzhledem k celemu baliku

Problem muze byt na strane skriptu. Priklad> zabiju NPC, lootnu mec a pokud jsem trpaslik, musi se zobrazit s trpaslici animaci, gumpem a v baglu s trpaslici grafikou. Jsem-li clovek, tak s lidskou. Grafika bude treba u gumpu totozna pro trpasliky i lidi, ale pro trpasliky bude malinko jinde v prostoru (a krom toho musi korespondovat cislo gumpu s cislem animace). Je tohle resitelne?
jinym resenim by bylo, ze trpaslici a lidske veci NEJSOU mezi sebou vymenitelne. Tim by odpadla nutnost predelavat armory a zbrane a mohly by se udelat zbrusu nove -trpaslici, ktere humani nevemou do prace. Bohuzel by se stejne nejake zbroje a zbrane musely udelat. A navic je spousta prednmetu, u kterych je nemyslitelne, ze by se sdilet nedaly - treba louce, lanterny, krumpace, noze....

Velkym problemem je kam umisit gumpu trpaslici postavy. Nekdo navrhl reseni vymeny za jinou layer (tusim, ze to byly boty) a ja doufam, ze je to funkcni. Musi ale dojit k preindexovani layeru ve vsech skriptech. Je to tak?
Dalsi problem je, ze musi vzniknout skript a rozhrani, ktere pri vytvareni postavy umozni vyber clovek/trpaslik a dale umozni i u trpaslici postavy nahravat jine gumpy vousu, vlasu, trenek apod. Tohle asi resitelne je. Ano?

Vezte, ze ja si ted uz na mnoho veci nevzpominam presne, prece jen jsem na to rok nesahl. Kdyz se tady ale vyvine debata, ze ktere vzejdou reseni, jak to nebo ono udelat a nekdo zaruci, ze to bude umet, tak se ja vratim k vytvareni trpasliku. Potrebuju nejakou motivaci v tom znova zacit. Demotivuje me bohuzel, kdyz si vzpomenu,kolik problemu ohledne trpasliku jsem opustil nedoresenych.
Vypravejda
30.03.06, 14:27 Hernaj Narjo :o) Koukam zes toho vazne zapomel dost :o)
budu ti to muset pripomenout pres ICQ
Goloka
30.03.06, 18:45 Vypravejda piš to sem prosim!
Goloka
30.03.06, 18:49 Tohle by chtělo vlastní fórum !
Dalo by se to přenést do fóra i se všema postama co jsou v reakcích?

Než přidám svoje postřehy rád bych ještě věděl co k tomu chce dodat Vypravejda.
Mandos
30.03.06, 19:11 proc vlastni ? Reknete lynxovi at tu udela sekci pro grafiku a je to, ne ?
Grim
30.03.06, 22:10 no ja nerikal ze si chtel splodit datadisk, to oni tu rikali ze kvuli tomu ze si udelal par itemu si lepsi nez EA, a ani sem nerikal ze si udelal gump toho stitu je mi to ceklem jedno :)
Vypravejda
01.04.06, 17:31 Goloko to bylo stejnak dulezite jen pro nej :o)
Gorakhal
02.04.06, 20:40 koukam arim zas nekoho obvinuje, legracni :)