Skill porty

V tomto díle se podíváme na nastavení základních skillů a statů při tvorbě nového charakteru a newbie věcmi. Každý určitě zná výběr povolání, když si tvoří novou postavu. Celý systém je založen na tom, že jakmile projdete portem pro určité povolání, tak se vám okamžitě změní staty a skilly. Vše je jako obvykle děláno skriptem.


Uvedu velice jednoduchý příklad, který by vám měl sloužit jen jako opěrný bod. Každý si podle svého uvážení může dále tvořit co chce a co potřebuje.

Mějme tedy nový charakter a chceme aby mohl používat jen bojové skilly + healing.

[ITEMDEF i_gate_golden] NAME=A golden Gate
ID=i_moongate_red
TYPE=T_ADVANCE_GATE
ON=@Create
MORE2=1
COLOR=015f
Předchozí řádky slouží jen jako inspirace.Vytvoří se zlatá brána, která obstojně poslouží pro naše účely. Jako port samozřejmě můžete použít i symbol, který je umístěn na
podlaze.
Teď již ale k našemu problému: Chceme, aby charakter - válečník po projití branou obdržel 40,0 swordsmanship, 25,0 tactics, 30,0 parrying, 25,0 healing.
Staty nastavíme na 150-100-80. To bude jako příklad dostačující. Tento skript se bude aktivovat poté co charakter vstoupí:
ON = @Step
Napřed vynulujeme všechny ostatní skilly:
SRC.ALLSKILLS = 0
Teď nastavíme jednotlivé skilly a staty:
SRC.SWORDSMANSHIP = 400
SRC.PARRYING = 300
SRC.HEALING = 250
SRC.TACTICS = 250
SRC.STR = 150
SRC.DEX = 100
SRC.INT = 80
Dále můžeme charakter někam teleportovat - to už nechám na vás:
SRC.GO x y z
RETURN 1
x y z symbolizují souřadnice, na které můžete poslat charakter. Return jen končí provádění skriptu. Nakonec by brána měla vypadat asi nějak takto:

[ITEMDEF i_gate_golden] NAME=A golden Gate
ID=i_moongate_red
TYPE=T_ADVANCE_GATE

ON=@Create
MORE2=1
COLOR=015f

ON = @Step
SRC.ALLSKILLS = 0
SRC.SWORDSMANSHIP = 400
SRC.PARRYING = 300
SRC.HEALING = 250
SRC.TACTICS = 250
SRC.STR = 150
SRC.DEX = 100
SRC.INT = 80
SRC.GO x y z
RETURN 1
Dále se budu zabývat newbie věcmi a jejich přiřazování chrakterům. Vezměmě si pro příklad situaci: Skupina bojovníků ( jen bojovníci, ale skript potom můžete rozvést,
tak aby byl i pro ostatní povolání. Proč se dozvíte níže) se probojovala na konec dungeonu a tam je port, který je teleportuje před dungeon ven. Jelikož ale splnili quest -
zabití draka, který sužoval města, tak každý z nich obdrží magický meč, který jim přidá sílu +30 (je to sice blbost, ale také jenom příklad!!).

Vytvořme si zase bránu:

[ITEMDEF i_gate_newbie] NAME=A newbie Gate
ID=i_moongate_red
TYPE=T_ADVANCE_GATE

ON=@Create
MORE2=1
COLOR=015f

Teď část se vstoupením do brány:

ON = @Step
SRC.NEWITEM = i_vasmec
SRC.ACT.ATTR 04
SRC.ACT.BOUNCE
RETURN 0

Takže: první řádka přidělí charakteru meč, který si buď nadefinujete, nebo použijete nějaký z ostatních skriptů. Další řádka nastaví atributy meče 04 znamená, že věc je
Newbie a charakter ji bude mít vždy po znovuoživení u healera. Další řádka vám tento meč dá do "báglu" no a return - ukončení skriptu. Toto je ten nejjednodušší skript,
jaký může být. Můžete tam udělat přidávání věcí v závislosti na skillech nebo taky na povolání - co by dělal mág s mečem, že? Tak mu dáme radši róbu, apod.
Je také důležité abyste ošetřili, že charakter dostane věc jednou - jinak by se mohl courat sem a tam a mít třeba 50 skvělých mečů či rób.

Autor: Sandal

Poslal: Sandal - Čtvrtek, 23 září, 2004 - 04:45 CET